Beste praksis - mote eller realitet?

Realitet vil vi si i Contesto. "Beste praksis" er en beskrivelse av en anbefalt (eller påkrevd) måte å utføre en arbeidsoppgave på.
Ved å benytte en beste praksis modell for implementering av et dokument- eller arkivsystem vil man kunne sørge for at organisasjonen enklere kan:
  • Møte lovpålagte plikter ift lover og retningslinjer som kreves
  • Gjøre det enklere å identifisere og hente relevant informasjon i rett versjon til rett tid
  • Beskytte og gjenbruke informasjon som er en verdifull ressurs
  • Registrere revisjonspor og historikk på dokumenter 
  • Fange bedriftens informasjon når den oppstår
Det er et konsept basert på erfaringer, og med vår lange erfaring med implementering av dokument- og informasjonsløsninger har vi en utviklet veletablert og utprøvd beste praksis modell for implementering av dokumenthåndtering i din bransje.

 

Kontaktperson

Gunn Kristin Saltvik
Salgs- og Markedssjef
m: 92 04 39 93
GunnKristin@contesto.no
organisasjon header

Organisasjon og forbund

Contesto har over tid opparbeidet god kompetanse på informasjonshåndtering for organisasjoner og forbund. Våre løsninger ivaretar sakshåndtering, medlemsdokumenter og interne dokumenter i både papir- og elektronisk format.

Løsningen inkluderer:
  • Dokumentstyring
  • Dynamiske saksmapper
  • Enkel og rask opprettelse av dokumenter
  • Sporing og kontroll
  • Henting av medlemsinformasjon fra medlemssystemet
  • Sikkerhet på saks- og dokumentnivå
  • Saksflyt
  • Deling internt og eksternt

/Les mer

advokat header

Advokat

Ønsker dere en fullstendig digital dokumentløsning? Contesto har med utgangspunkt i 16 års erfaring etablert en beste praksis for implementering av klient-, saks- og dokumenthåndtering for advokatbransjen.

Løsningen inkluderer:
  • Dokumentstyring
  • Komplette saksmapper
  • Mulighet for å ta med relevante saksmapper ut av kontoret kontrollert
  • Regler for oppbevaring og innsyn
  • Sporing og kontroll
  • Deling internt og eksternt
  • Kunnskaps- og erfaringsdokumenter

/Les mer

energi header

Energi og kraft

Contesto har i mange år levert dokumenthåndteringsløsninger til energi- og kraftbransjen. Basert på krav, rutiner og praksis i bransjen har vi utviklet en beste praksis modell. Vi har forenklet styring og informasjonsflyt samt lagring og tilgang til e-post, vedlegg og andre dokumenter hos mange bedrifter i energibransjen.

Løsningen inkluderer:
  • Dokumentstyring
  • Journalføring
  • Saksnummerering
  • Post- og arbeidsflyt
  • Arkiv med mulighet for avlevering
  • Samhandling
  • Oppsett i henhold til regler for oppbevaring og innsyn
/Les mer
contesto-logo-bunn
Telefon  45 20 70 00
post@contesto.no
Stavanger

Hovedkontor
Stokkamyrveien 13 (inngang D)
4313 Sandnes
Oslo

Avdelingskontor
Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo
© Contesto 2013
post@contesto.no
Telefon  45 20 70 00
Stavanger

Hovedkontor
Stokkamyrveien 13 (inngang D)
4313 Sandnes
Oslo

Avdelingskontor
Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo