Bedriftsinformasjon vokser eksponentielt samtidig som stadig flere forretningsapplikasjoner blir tilgjengelig via mobile enheter og skyløsninger, og informasjon deles i ulike kanaler og samhandlingsrom. Kontroll på selskapets informasjon er viktigere enn noen gang, fordi informasjonsteknologien i stadig større grad forenkler oppstykking og spredning av informasjonen.

Arkiv og lagring
Samtidig ser vi at mange virksomheter, ledere og ansatte, har store problemer med å skille viktig fra mindre viktig, og at mange arkivløsninger behandler alle dokumenter som likeverdig viktige. Det betyr at mange bruker alt for mye ressurser på å håndtere uviktig informasjon og dokumenter som om de var forretnings- eller virksomhetskritiske.
Ett viktig sted å begynne er å definere hvilken type informasjon/dokumenter som er arkivverdig. Videre vil gode løsninger for dokumenthåndtering bidra til å forenkle og automatisere korrekt behandling og lagring av forretningskritisk informasjon.
Vi kan bistå med:
- Utarbeide strategi for informasjonsforvaltning
- Etablere retningslinjer for informasjonsstyring (governance)
- Metadata- og informasjonsstruktur (klassifisering)
- Systemleveranse (dokumenthåndtering og arkiv)
Vi kan også bistå med å forbedre struktur og oppsett i eksisterende løsninger.
Kontakt oss nå for en gratis konsultasjon ved ditt arkiv og lagringsbehov
Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg.