two people discussing their information sharing

Arkiv og lagring

Bedriftsinformasjon vokser eksponentielt samtidig som stadig flere forretningsapplikasjoner blir tilgjengelig via mobile enheter og skyløsninger, og informasjon deles i ulike kanaler og samhandlingsrom. Kontroll på selskapets informasjon er viktigere enn noen gang, fordi informasjons­teknologien i stadig større grad forenkler oppstykking og spredning av informasjonen.

Samtidig ser vi at mange virksomheter, ledere og ansatte, har store problemer med å skille viktig fra mindre viktig, og at mange arkivløsninger behandler alle dokumenter som likeverdig viktige. Det betyr at mange bruker alt for mye ressurser på å håndtere uviktig informasjon og dokumenter som om de var forretnings- eller virksomhetskritiske.

Ett viktig sted å begynne er å definere hvilken type informasjon/dokumenter som er arkivverdig. Videre vil gode løsninger for dokumenthåndtering bidra til å forenkle og automatisere korrekt behandling og lagring av forretningskritisk informasjon.

Vi kan bistå med:
  • Utarbeide strategi for informasjonsforvaltning
  • Etablere retningslinjer for informasjonsstyring (governance)
  • Metadata- og informasjonsstruktur (klassifisering)
  • Systemleveranse (dokumenthåndtering og arkiv)

 

Vi kan også bistå med å forbedre struktur og oppsett i eksisterende løsninger.

Kontakt oss nå for en gratis konsultasjon ved ditt arkiv og lagringsbehov

Fyll ut skjemaet, så kontakter vi deg.